2021. április 12-16.
Külső világ tevékeny megismerése
Feladatok:
- Virágokkal kapcsolatos ismeretek bővítése
- Gondolkodás fejlesztése
- Fogalomismeret bővítése
- Közvetlen tapasztalatszerzése a természetben
- Összefüggések felfedezése, tudatosítása a természet változásáról
- Vizuális memória és koncentráció fejlesztése
- Virágokkal kapcsolatos ismeretek bővítése
- Gondolkodás fejlesztése
- Fogalomismeret bővítése
- Közvetlen tapasztalatszerzése a természetben
- Összefüggések felfedezése, tudatosítása a természet változásáról
- Vizuális memória és koncentráció fejlesztése
- Rovarok, bogarak
- A természet csodái - beporzás
- Az erdő növény és állatvilága Rovarok
- A méhecskék csodálatos világa
- Találós kérdések tavasz témakörben
- Memória játék rovarokkal
- A méhek életének megismerése, jellemzőik, hasznosságuk- méz
- Hogyan Készül a Méz?
Feladatok:
- Ébredő természet megfigyelése séták, szabadban való játék során (katicabogár, méh, hangya, pók, lepke)
- Témákhoz kapcsolódó linkek segítségével ismereteik bővüljenek a rovarok világáról.
- Tapasztalatok gyűjtése, a méh munkájáról, miként készül a méz.
- Szándékos figyelmük, megfigyelő képességük, koncentráció képességük, verbális memóriájuk, kudarctűrő képességük fejlesztése
- Egyéni tapasztalatszerzés, megfigyelés
- A természetben bekövetkezett változások megfigyelése, rögzítése
- Előzetes ismeretek felelevenítése, ok-okozati összefüggések felismerése
- A természet csodái - beporzás
- Az erdő növény és állatvilága Rovarok
- A méhecskék csodálatos világa
- Találós kérdések tavasz témakörben
- Memória játék rovarokkal
- A méhek életének megismerése, jellemzőik, hasznosságuk- méz
- Hogyan Készül a Méz?
Feladatok:
- Ébredő természet megfigyelése séták, szabadban való játék során (katicabogár, méh, hangya, pók, lepke)
- Témákhoz kapcsolódó linkek segítségével ismereteik bővüljenek a rovarok világáról.
- Tapasztalatok gyűjtése, a méh munkájáról, miként készül a méz.
- Szándékos figyelmük, megfigyelő képességük, koncentráció képességük, verbális memóriájuk, kudarctűrő képességük fejlesztése
- Egyéni tapasztalatszerzés, megfigyelés
- A természetben bekövetkezett változások megfigyelése, rögzítése
- Előzetes ismeretek felelevenítése, ok-okozati összefüggések felismerése
- Közlekedési eszközök
- Vízi és légi közlekedési eszközök
- Közlekedésről ovisoknak
- Kreatív ötletek a közlekedés témakörében
- Ovis ötletek közlekedés témakörhöz
Feladat:
- Közlekedési eszközök felismertetése és párosítása képekről
- Vízi és légi közlekedési
eszközök csoportosítása
- Közlekedési eszközökről (szárazföldi, vízi, légi) ismereteik bővítése, új ismeretek nyújtása
- Vízi és légi közlekedési eszközök
- Közlekedésről ovisoknak
- Kreatív ötletek a közlekedés témakörében
- Ovis ötletek közlekedés témakörhöz
Feladat:
- Közlekedési eszközök felismertetése és párosítása képekről
- Vízi és légi közlekedési
eszközök csoportosítása
- Közlekedési eszközökről (szárazföldi, vízi, légi) ismereteik bővítése, új ismeretek nyújtása
Matematikai tapasztalatszerzés:
- Síkidomok
- Számlálás
- Virágos párosító ügyességi játék
- Kukacos-számolós dobókockás játék kupakok újrahasznosításával
- Tompeti és Barátai - Számolj velünk!
- Méhecske puzzle
- Méhecske puzzle 16-os
- Sorbarendezés, számosság megállapítása
- A szimmetria élményének felfedezése
- A szimmetria élményének felfedezése
- Zöldséges játékok
Feladatok:
- Mennyiség megfigyelőképesség fejlesztése
- Szám-mennyiség azonosítása
- Tudásbővítés, síkidomok
- A számfogalom kialakításának elősegítése, mechanikus számlálás gyakorlása.
- Rész-egész észlelés képességének fejlesztése
- Kisebb-nagyobb, több-kevesebb
- Síkidomok
- Számlálás
- Virágos párosító ügyességi játék
- Kukacos-számolós dobókockás játék kupakok újrahasznosításával
- Tompeti és Barátai - Számolj velünk!
- Méhecske puzzle
- Méhecske puzzle 16-os
- Sorbarendezés, számosság megállapítása
- A szimmetria élményének felfedezése
- A szimmetria élményének felfedezése
- Zöldséges játékok
Feladatok:
- Mennyiség megfigyelőképesség fejlesztése
- Szám-mennyiség azonosítása
- Tudásbővítés, síkidomok
- A számfogalom kialakításának elősegítése, mechanikus számlálás gyakorlása.
- Rész-egész észlelés képességének fejlesztése
- Kisebb-nagyobb, több-kevesebb
Verselés, mesélés
Vers:
- Tamkó Sirató Károly: Szélkiáltó
- Hermann Marika: Zümm - zümm
- Fazekas Anna: Aranyeső
- Kicsi mag a föld alatt
- Gazdag Erzsi: Csigabiga néne
- Méh
Züm-züm, zümmögve szálldos,
Levélként alszik, ha álmos.
Sárga nadrágos kis méhek
Készítik a lépes mézet.
- Zigány Árpád: Répa, retek, mogyoró…
- Tamkó Sirató Károly: Hajó Lajos
- Versek járművekről: pl. Nemes Nagy Ágnes: Piros autó
Ilyés Gyula: Mozdony stb.
- Tamkó Sirató Károly: Szélkiáltó
- Hermann Marika: Zümm - zümm
- Fazekas Anna: Aranyeső
- Kicsi mag a föld alatt
- Gazdag Erzsi: Csigabiga néne
- Méh
Züm-züm, zümmögve szálldos,
Levélként alszik, ha álmos.
Sárga nadrágos kis méhek
Készítik a lépes mézet.
- Zigány Árpád: Répa, retek, mogyoró…
- Tamkó Sirató Károly: Hajó Lajos
- Versek járművekről: pl. Nemes Nagy Ágnes: Piros autó
Ilyés Gyula: Mozdony stb.
Anyanyelvi fejlesztés:
- Szólánc „Adj hozzá egy virágnevet!” Az első gyermek mond egy virágnevet, a következő
megismétli és hozzátesz még egyet. Az óvodában állatnevekkel játszottuk eddig: „Elmentem
az erdőbe és láttam egy…”
- Barkochba rovarokkal, tavaszi virágokkal
- Találós kérdések
- Nyelvgyak 10 jatek pruszkolo lovacska berrego motor
- Nyelvgyak 6 jatek liftezes
- Szólánc „Adj hozzá egy virágnevet!” Az első gyermek mond egy virágnevet, a következő
megismétli és hozzátesz még egyet. Az óvodában állatnevekkel játszottuk eddig: „Elmentem
az erdőbe és láttam egy…”
- Barkochba rovarokkal, tavaszi virágokkal
- Találós kérdések
- Nyelvgyak 10 jatek pruszkolo lovacska berrego motor
- Nyelvgyak 6 jatek liftezes
Feladatok:
- Beszédértés, beszédészlelés fejlesztése
- Verbális memória fejlesztése
- Kommunikációs készség és memória fejlesztés
- Szókincsbővítés
- A vers zeneiségének érzékelése ismétlések alkalmával
- A mondókához tartozó kézmozdulatokkal a növények fejlődésének tudatosítása
- Növények védelmére, szeretetére nevelés
- Szeriális emlékezet fejlesztése
- Figyelem fejlesztés
- Mesék versek segítségével ismeretek nyújtása
- Önálló versmondásra ösztönzés
- Nyelvi kifejezőképesség fejlesztése
- Figyelem, emlékezet, képzelőerő, kifejezőkészség, szövegértés, artikuláció, verbális memória fejlesztése
- Artikuláció, beszédmozgás fejleszése
- Új vers tanulása
- Auditív emlékezet fejlesztés
- Képzelet fejlesztése
- Gondolkodás fejlesztése
- Beszédértés, beszédészlelés fejlesztése
- Verbális memória fejlesztése
- Kommunikációs készség és memória fejlesztés
- Szókincsbővítés
- A vers zeneiségének érzékelése ismétlések alkalmával
- A mondókához tartozó kézmozdulatokkal a növények fejlődésének tudatosítása
- Növények védelmére, szeretetére nevelés
- Szeriális emlékezet fejlesztése
- Figyelem fejlesztés
- Mesék versek segítségével ismeretek nyújtása
- Önálló versmondásra ösztönzés
- Nyelvi kifejezőképesség fejlesztése
- Figyelem, emlékezet, képzelőerő, kifejezőkészség, szövegértés, artikuláció, verbális memória fejlesztése
- Artikuláció, beszédmozgás fejleszése
- Új vers tanulása
- Auditív emlékezet fejlesztés
- Képzelet fejlesztése
- Gondolkodás fejlesztése
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
- Fehér lilomszál
- Gryllus Vilmos: Lepke és virág
- Megy a hajó a Dunán
- Zenekuckó Lepke lepke...
- Katalinka szállj el
- Megy a kocsi, fut a kocsi
- Beültettem kiskertemet a tavasszal
- Gryllus: Mi szél hozott, kis futár?
- Tuli tuli tulipán
- Táncos mozgásfejlesztés - Páros lábon ugrás & érintés
- Zöld paradicsom…
- Gryllus Vilmos: Lepke és virág
- Megy a hajó a Dunán
- Zenekuckó Lepke lepke...
- Katalinka szállj el
- Megy a kocsi, fut a kocsi
- Beültettem kiskertemet a tavasszal
- Gryllus: Mi szél hozott, kis futár?
- Tuli tuli tulipán
- Táncos mozgásfejlesztés - Páros lábon ugrás & érintés
- Zöld paradicsom…
Zenehallgatás:
- Kellene szép kert
- Tavaszi Szél Xilofon Dallam
- Szevasz Tavasz
- Által mennék én a Tiszán - magyar népdal
- Gryllus Vilmos - Kiss Anna: Hajó
- Gryllus Vilmos: Maszkabál – Katicabogár
- Méhecske dal
- Molnár Orsi: Kincs, ami nincs (kalózdal)
- 100 folk celsius: Előttem van észak, hátam mögött dél
- Gryllus Vilmos: Bicikli
- Halász J.: Napsugár
- Színes dal - Gyümölcsök és zöldségek gyerekdal
- Visszhang játék
Mondóka:
- Kicsi mag a föld alatt
- Tuli, tuli, tulipán
- Mondókák 1.
- Egy szem borsót ültettem…
- Ecem pecem pompodáré…
- Amikor a lámpa piros
az úttestre lépni tilos.
Amikor a lámpa sárga,
maradj csak a járdán állva.
De amikor zöld a jel,
szabad az út, indulj el.
Mozgásos mondóka:
Biciklire szálltam/karokkal tekerő mozdulatokat végzünk/
Megfájdult a hátam./ a hát megérintése/
Repülőre ültem/karok oldalsó középtartása/
Nagyon elszédültem/jobbra-balra hajolgatás/
Csónakkal mentem/ evezés imitálása/
Sajnos vízbe estem/ a kezek rázása, mintha a vizet le akarnánk rázni/
Máskor, ha sietek, inkább gyalog megyek./ egy helyben járás/
- Kellene szép kert
- Tavaszi Szél Xilofon Dallam
- Szevasz Tavasz
- Által mennék én a Tiszán - magyar népdal
- Gryllus Vilmos - Kiss Anna: Hajó
- Gryllus Vilmos: Maszkabál – Katicabogár
- Méhecske dal
- Molnár Orsi: Kincs, ami nincs (kalózdal)
- 100 folk celsius: Előttem van észak, hátam mögött dél
- Gryllus Vilmos: Bicikli
- Halász J.: Napsugár
- Színes dal - Gyümölcsök és zöldségek gyerekdal
- Visszhang játék
Mondóka:
- Kicsi mag a föld alatt
- Tuli, tuli, tulipán
- Mondókák 1.
- Egy szem borsót ültettem…
- Ecem pecem pompodáré…
- Amikor a lámpa piros
az úttestre lépni tilos.
Amikor a lámpa sárga,
maradj csak a járdán állva.
De amikor zöld a jel,
szabad az út, indulj el.
Mozgásos mondóka:
Biciklire szálltam/karokkal tekerő mozdulatokat végzünk/
Megfájdult a hátam./ a hát megérintése/
Repülőre ültem/karok oldalsó középtartása/
Nagyon elszédültem/jobbra-balra hajolgatás/
Csónakkal mentem/ evezés imitálása/
Sajnos vízbe estem/ a kezek rázása, mintha a vizet le akarnánk rázni/
Máskor, ha sietek, inkább gyalog megyek./ egy helyben járás/
Feladatok:
- Zenei élmény nyújtása
- Otthoni éneklésre ösztönzés
- Zene szeretetére nevelés
- Hallásfejlesztés
- Rövid kiszámoló begyakorlása, alkalmazása fogócskánál
- Zenehallgató attitűd elmélyítése
- Tiszta éneklés elősegítése a felismert dal együtténeklése közben
- Zenehallgatás kultúrájának alakítása
- Éneklési kedvük fokozása a csatolt linkek segítségével
- Ritmuskészség, tempóérzék, halk-hangos érzékeltetése, gyakorlása, észlelési képességek fejlesztése
- Akusztikus figyelem, zenei emlékezet fejlesztése
- Egyenletesség érzékeltetése, kiszámolás
- Hangsúlykiemelés
- Mondókaritmus érzékeltetése
- Zenei élmény nyújtása
- Otthoni éneklésre ösztönzés
- Zene szeretetére nevelés
- Hallásfejlesztés
- Rövid kiszámoló begyakorlása, alkalmazása fogócskánál
- Zenehallgató attitűd elmélyítése
- Tiszta éneklés elősegítése a felismert dal együtténeklése közben
- Zenehallgatás kultúrájának alakítása
- Éneklési kedvük fokozása a csatolt linkek segítségével
- Ritmuskészség, tempóérzék, halk-hangos érzékeltetése, gyakorlása, észlelési képességek fejlesztése
- Akusztikus figyelem, zenei emlékezet fejlesztése
- Egyenletesség érzékeltetése, kiszámolás
- Hangsúlykiemelés
- Mondókaritmus érzékeltetése
Rajzolás, festés, mintázás, kézi munka
- Tavaszi fa
- Kreatív ötletek tavaszi virágokhoz
- Pillangók készítése szimmetriafestéssel a mese illusztrálásaként
- Tulipán hajtogatása a mese illusztrálásaként
- Tavaszi virágok színes papírból
- Papírhajó hajtogatás
- Szinezd ki
- Méhecske készítés ragasztással
- Mondókák - Rajzoljunk méhecskét!
- Méhecskék Kinder-tojás műanyagából
- Méhecske színes papírból és wc-papír gurigából
- Répa készítése kartonból, fonalból, csipesz zölddel (kivágás, fonal rátekerése, csipeszek
csiptetése)
- Hagyma, répa, cékla a földben
- Papírrepülő hajtogatása, színezésük
- 3D hajó készítése (hajtogatott papírhajó lapra felragasztása, vízi táj rajzolásával)
- Hajós kifestők
- Autós kifestők
- Kreatív ötletek tavaszi virágokhoz
- Pillangók készítése szimmetriafestéssel a mese illusztrálásaként
- Tulipán hajtogatása a mese illusztrálásaként
- Tavaszi virágok színes papírból
- Papírhajó hajtogatás
- Szinezd ki
- Méhecske készítés ragasztással
- Mondókák - Rajzoljunk méhecskét!
- Méhecskék Kinder-tojás műanyagából
- Méhecske színes papírból és wc-papír gurigából
- Répa készítése kartonból, fonalból, csipesz zölddel (kivágás, fonal rátekerése, csipeszek
csiptetése)
- Hagyma, répa, cékla a földben
- Papírrepülő hajtogatása, színezésük
- 3D hajó készítése (hajtogatott papírhajó lapra felragasztása, vízi táj rajzolásával)
- Hajós kifestők
- Autós kifestők
Feladatok:
- Otthoni festésre ösztönzés
- Technika gyakorlása
- Kézügyesség fejlesztése
- Kompozíciós képesség fejlesztése
- Tárgyalkotás örömének megélése a mese dramatizálásával összefüggésben
- Hajtogatásnál pontosságra törekvés
- Sikerélmény biztosítása képességnek megfelelő tevékenységgel
- Eszközök használatának gyakoroltatása
- Hajtogatási műveletek gyakoroltatása
- Szem-kéz koordináció fejlesztése.
- Finommotoros képességek fejlesztése.
- Koncentráció, feladattartás fokozása fejlesztése
- Ragasztás, vágás helyes technikájának gyakorlása.
- A létrehozás alkotás örömének éreztetése.
- Kreativitásuk, kézügyességük kibontakoztatása az önálló munkavégzés során.
- Színek megnevezése
- Otthoni festésre ösztönzés
- Technika gyakorlása
- Kézügyesség fejlesztése
- Kompozíciós képesség fejlesztése
- Tárgyalkotás örömének megélése a mese dramatizálásával összefüggésben
- Hajtogatásnál pontosságra törekvés
- Sikerélmény biztosítása képességnek megfelelő tevékenységgel
- Eszközök használatának gyakoroltatása
- Hajtogatási műveletek gyakoroltatása
- Szem-kéz koordináció fejlesztése.
- Finommotoros képességek fejlesztése.
- Koncentráció, feladattartás fokozása fejlesztése
- Ragasztás, vágás helyes technikájának gyakorlása.
- A létrehozás alkotás örömének éreztetése.
- Kreativitásuk, kézügyességük kibontakoztatása az önálló munkavégzés során.
- Színek megnevezése
Mozgás
- Izgő- mozgó torna
- Mozgás
- Játékos feladatok lufival
- Izgő-mozgó torna labdával
- Gimnasztikai gyakorlatok plüssel, egyensúlyozó járás vonalon, mélyugrás az ágyról
- Katus Attila - Gyerektorna, gyerek aerobik pár percben
- Napi torna Otthon Óvodásoknak a Kedvenc Plüssel
- Játékos közlekedés mozgással
- Mozgásos játékok kis helyen
- Játékos mozgásfejlesztés
- Mozgásfejlesztő játékok
- Játék a párnákkal: Két párnát fognak a résztvevők,ezek lesznek a gyeptéglák.Az egyik párnán állunk,a másikat letesszük magunk elé,majd rálépünk, a mögöttünk levőt újra magunk elé tesszük majd erre lépünk át és így tovább.Játszhatjuk versenyként,anyával,apával,tesóval.
-A párnát/gyeptéglát/a fejünkre tesszük,Így egyensúlyozva haladunk az előre megbeszélt útvonalon.A párnának nem szabad leesnie!
-Tavaszi szimbólumokat használunk a következő játékban:rügyező fa,tulipán,fecske.
Játékmester/anya,apa,tesó,gyermek/irányítja a mozgást.
Rügyező fa:magastartás,lábujjhegyre állunk.
Tulipán:leguggolunk
Fecske:karjainkkal repkedő mozdulatokat teszünk,futkározunk közben.
- Mozgás
- Játékos feladatok lufival
- Izgő-mozgó torna labdával
- Gimnasztikai gyakorlatok plüssel, egyensúlyozó járás vonalon, mélyugrás az ágyról
- Katus Attila - Gyerektorna, gyerek aerobik pár percben
- Napi torna Otthon Óvodásoknak a Kedvenc Plüssel
- Játékos közlekedés mozgással
- Mozgásos játékok kis helyen
- Játékos mozgásfejlesztés
- Mozgásfejlesztő játékok
- Játék a párnákkal: Két párnát fognak a résztvevők,ezek lesznek a gyeptéglák.Az egyik párnán állunk,a másikat letesszük magunk elé,majd rálépünk, a mögöttünk levőt újra magunk elé tesszük majd erre lépünk át és így tovább.Játszhatjuk versenyként,anyával,apával,tesóval.
-A párnát/gyeptéglát/a fejünkre tesszük,Így egyensúlyozva haladunk az előre megbeszélt útvonalon.A párnának nem szabad leesnie!
-Tavaszi szimbólumokat használunk a következő játékban:rügyező fa,tulipán,fecske.
Játékmester/anya,apa,tesó,gyermek/irányítja a mozgást.
Rügyező fa:magastartás,lábujjhegyre állunk.
Tulipán:leguggolunk
Fecske:karjainkkal repkedő mozdulatokat teszünk,futkározunk közben.
Feladatok:
- Mozgásra ösztönzés
- Mozgáskoordináció fejlesztése
- Téri tájékozódás fejlesztése
- Szervezet edzése a szabad levegőn
- Mozgáskedv fenntartása vidám feladatokkal
- Különböző életkornak megfelelő mozgástevékenység biztosítása
- Test általános, harmonikus, ritmikus mozgás fejlesztése zenére
- Lehetőség szerint minél több mozgásos tevékenység végzése a szabadban
- Otthoni körülmények között is kiemelt feladat a motoros képességek fejlesztése.
- Mozgásra ösztönzés
- Mozgáskoordináció fejlesztése
- Téri tájékozódás fejlesztése
- Szervezet edzése a szabad levegőn
- Mozgáskedv fenntartása vidám feladatokkal
- Különböző életkornak megfelelő mozgástevékenység biztosítása
- Test általános, harmonikus, ritmikus mozgás fejlesztése zenére
- Lehetőség szerint minél több mozgásos tevékenység végzése a szabadban
- Otthoni körülmények között is kiemelt feladat a motoros képességek fejlesztése.
Deutsche Spracherziehung
- -Reim:
- Fingerspiel: Die Biene
- Fingerspiel "Die Biene kommt aus ihrem Haus"
- Lichterkinder - Guck mal diese Biene da
Die bunte Frühlingsblumen
Eine bunte Blumenwiese:
Auf einer Wiese blühen schön,
bunte Blumen – könnt ihr sie sehn?
In allen Farben sind sie da,
lasst uns mal nachschaun, wie wunderbar.
Gelbe Tulpen, roter Mohn,
lila Veilchen – seht ihr sie schon?
Da drüben die gelben Narzissen sind,
die ich bei den violetten Primeln find.
So viele Blumen, es ist eine Pracht,
wie bunt die Natur unser Leben macht.
Mal rot, mal orange, gelb, lila und violett,
alle Farben sind wirklich nett.
- Fingerspiel: Die Biene
- Fingerspiel "Die Biene kommt aus ihrem Haus"
- Lichterkinder - Guck mal diese Biene da
Die bunte Frühlingsblumen
Eine bunte Blumenwiese:
Auf einer Wiese blühen schön,
bunte Blumen – könnt ihr sie sehn?
In allen Farben sind sie da,
lasst uns mal nachschaun, wie wunderbar.
Gelbe Tulpen, roter Mohn,
lila Veilchen – seht ihr sie schon?
Da drüben die gelben Narzissen sind,
die ich bei den violetten Primeln find.
So viele Blumen, es ist eine Pracht,
wie bunt die Natur unser Leben macht.
Mal rot, mal orange, gelb, lila und violett,
alle Farben sind wirklich nett.
-Lied:
Ich lieb den Frühling…
- Wir schließen das Tor
- Wir schliessen das Tor
Feladat:
- Die Kinder lernen Lieder und Reime in diesem Thema kennen.
- Die Farben benennen. Wortschatzerweiterung.
- Bewegungen fördern
- Virágnevek megismerése
- Megfelelő színek kapcsolása a virágokhoz
- A dal hallgatása közben mozgás-improvizációra buzdítás
Ich lieb den Frühling…
- Wir schließen das Tor
- Wir schliessen das Tor
Feladat:
- Die Kinder lernen Lieder und Reime in diesem Thema kennen.
- Die Farben benennen. Wortschatzerweiterung.
- Bewegungen fördern
- Virágnevek megismerése
- Megfelelő színek kapcsolása a virágokhoz
- A dal hallgatása közben mozgás-improvizációra buzdítás